Woensdag 12 december jl. onthulde Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden de nieuwe naam van Sensoor in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid te Hilversum. Een bijzonder moment voor de luisterlijn, want met jaarlijks 450.000 ontvangen oproepen verwachten zij middels deze nieuwe tenaamstelling een verbetering in de toegankelijkheid van de luisterlijn.

De luisterlijn wil nog meer mensen bereiken en een luisterend oor bieden. Dit doen ze door een goed gesprek per telefoon, maar ook per chat of e-mail, net wat voor jou het beste past. Voor iedereen met psychische problemen, eenzaamheid, maar ook voor de mensen die tijdelijk behoefte hebben aan contact, bijvoorbeeld door een ingrijpende levensgebeurtenis. In de wet (WMO) is opgenomen, dat er voor elke Nederlander 24/7 een anoniem luisterend oor beschikbaar moet zijn. Om die reden én om deze dienst goed uit te kunnen voeren is er een herkenbare en pakkende naam nodig: de Luisterlijn. Deze nieuwe naam is begrijpelijk voor elke Nederlander. Zo wordt het nog makkelijker om mensen te bereiken die behoefte hebben aan een luisterend oor.

Lees verder: http://www.psyblog.nl/2019/01/11/sensoor-de-luisterlijn/